Sieci kawiarni mają się dobrze

W rankingu najbardziej znanych kawiarni sieciowych nastąpiły przetasowania.
Aż cztery sieci kawiarni w ciągu ostatniego roku odnotowały wzrost znajomości spontanicznej na poziomie minimum 10 punktów procentowych: Costa Coffee (12 p.p.), Tchibo (11 p.p.), McCafé (11 p.p.) oraz Green Caffé Nero (10 p.p.). Ostatnia z nich, dzięki takiemu wzrostowi wyprzedziła Empik Cafe oraz Grycana – wynika z badania Cafe Monitor 2015 zrealizowanego na epanel.pl

Najbardziej znaną kawiarnią sieciową jest, podobnie jak w ubiegłym roku, Starbucks. Po raz pierwszy w pierwszej siódemce najbardziej znanych kawiarni znalazła się sieć Green Caffé Nero. Znajomość Coffeeheaven spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 10 punktów procentowych na rzecz marki Costa Coffee.

Respondenci przyznają, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę są: dom (70%), kawiarnia sieciowa (57%) oraz miejsce pracy (55%). Klientami kawiarni sieciowych są najczęściej kobiety (62%). Główną okolicznością odwiedzania kawiarni sieciowej jest spotkanie
ze znajomymi (35%). Najczęstszą porą odwiedzin są późne godziny popołudniowe (46%).

Wybierając kawiarnię sieciową respondenci kierują się przede wszystkim smakiem kawy
i napojów (67%) oraz dogodną lokalizacją (48%). Najpopularniejszymi rodzajami kaw są: kawa latte (66%), cappuccino (29%) oraz espresso (25%).

Cafe Monitor_Infografika_5.08.2015

 

Informacja o badaniu
Badanie zrealizował instytut ARC Rynek i Opinia techniką CAWI (badania on-line na własnym panelu epanel.pl), próba, N=1026. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Łódź, Katowice, Lublin, Rzeszów, Bydgoszcz, Częstochowa) losowo-wybranych osób w wieku 15-55 lat. Termin realizacji badania: 16.06-25.06.2015.

Zaloguj się do ePanel

Zaloguj się do MS Panel