Polskie kosmetyki? To lubię!

Najważniejszym kryterium wyboru kosmetyków jest cena oraz dobre doświadczenia
z danym produktem. Konsumenci przyznają też, że nie bez znaczenia jest pochodzenie kosmetyku. Ponad połowa respondentów deklaruje, że zwraca uwagę na to, czy kupowany kosmetyk pochodzi z Polski. Najbardziej znaną polską marką jest Ziaja – wynika z badania przeprowadzonego na epanel.pl.

Największymi zwolenniczkami polskich kosmetyków są kobiety powyżej 35 roku życia.
Na polskie pochodzenie kosmetyków rzadziej zwracają uwagę mężczyźni oraz osoby młode – zwłaszcza do 24 roku życia.

Czy ma dla Pana/ Pani znaczenie fakt, że kosmetyk, który Pan/ Pani wybiera pochodzi z Polski?

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 14-18.05.2015

Czy ma dla Pana/ Pani znaczenie fakt, że kosmetyk, który Pan/ Pani wybiera pochodzi z Polski? (podział na płeć)

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 14-18.05.2015

Czy ma dla Pana/ Pani znaczenie fakt, że kosmetyk, który Pan/ Pani wybiera pochodzi z Polski? (grupy wiekowe)

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 14-18.05.2015

Wśród dziesięciu najbardziej znanych spontanicznie marek kosmetyków, niezależnie
od kraju pochodzenia, znalazły się trzy polskie marki: Ziaja, Soraya oraz Dr Irena Eris/ Lirene.

Najbardziej znane polskie marki kosmetyczne (TOP 5), znajomość spontaniczna

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 14-18.05.2015

Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na własnym panelu badawczym epanel.pl, w dniach 14-18.05.2015 wśród osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły dowolny produkt kosmetyczny i były osobami decyzyjnymi w zakresie tego zakupu. Próba, N=500. Próba reprezentatywna dla ogólnopolskiej populacji internautów pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania i województwa.

Zaloguj się do ePanel

Zaloguj się do MS Panel