ePanel.pl jest internetowym panelem CAWI umożliwiającym zarejestrowanym członkom uczestnictwo w badaniach marketingowych i sondażach opinii publicznej. Właścicielem ePanel.pl jest spółka ARC Rynek i Opinia Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. A. Dygasińskiego 18, 01-603 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy, pod nr 0000121884, NIP 5252088592, REGON 01483465100000.
Zasady działania ePanel.pl pozostają w zgodzie z zasadami Międzynarodowego Kodeksu Badań Rynku i Opinii Publicznej ICC/ESOMAR (International Code of Marketing and Social Research Practice, www.esomar.org) oraz wymogami PKJPA.

Misja panelu internetowego, w szczególności: podstawowa demograficzna charakterystyka Panelistów, specyfika i tematyka badań realizowanych w panelu

Misją ePanel.pl jest umożliwienie użytkownikom wyrażania opinii na różne tematy społeczne oraz na temat produktów i usług. Udział w badaniach jest całkowicie anonimowy, uczestnicy w zamian za wyrażanie swojej opinii otrzymują symboliczną gratyfikację w postaci punktów, które można wymienić na nagrody.
Staramy się dbać o możliwie jak największe zróżnicowanie demograficzne uczestników panelu.
W ePanel.pl znajdują się mieszkańcy Polski w wieku 16+, ze wszystkich województw, klas wielkości miejscowości zamieszkania, reprezentujący różne poziomy wykształcenia, dochodów czy statusu zawodowego.
Struktura panelu umożliwia prowadzenie badań na reprezentatywnych próbach mieszkańców Polski. Oprócz tego prowadzone są badania na grupach docelowych, np. użytkowników danego produktu, marki lub usługi. Realizowane są próby losowe, celowe, kwotowe, kwotowo-losowe. Przykładowe tematy badań: satysfakcja z usługi/produktu, znajomość marki, ocena kampanii reklamowej, postawy i preferencje konsumenckie, testy konceptu.

Kanały i metody rekrutacji, specyficzne źródła wykorzystywane do rekrutacji (np. bazy danych), ograniczenia w naborze Panelistów, możliwości udziału obecnych Panelistów w rekrutacji nowych Panelistów (np. polecanie kolejnych osób), zaproszenia do udziału w panelu dla kandydatów z konkretnej grupy docelowej itp.

Warunkiem uczestnictwa w ePanel.pl jest ukończenie 16 roku życia i zamieszkiwanie na terytorium Polski. Aby zostać członkiem ePanel.pl należy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie www.epanel.pl lub pobrać aplikację mobilną dostępną w sklepach Google Play i App Store i tam dokonać rejestracji.
Rekrutacja nowych uczestników panelu odbywa się przy wsparciu m. in. SEO, kampanii reklamowych w Internecie, w tym w mediach społecznościowych, jak również przy okazji badań CATI oraz Face
to Face. Stosownie do potrzeb (np., korekta struktury demograficznej panelu), prowadzone
są działania rekrutacyjne ukierunkowane na specyficzne grupy docelowe.
Obecnie nie jest i nigdy nie był prowadzony system polecania (udział panelistów w rekrutacji nowych członków).

Zasady i rozwiązania techniczne zapewniające, że każdy uczestnik panelu jest osobą realną, tym za kogo się podaje, z wyszczególnieniem postępowania w przypadku Panelistów niepełnoletnich (jeśli są obecni na panelu)

Do ePanel.pl dołączyć mogą osoby w wieku od 16 lat. Udział w panelu internetowym osób w wieku 16-17 lat mieści się w definicji uczestnictwa obywatela w społeczeństwie informacyjnym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, dopuszczalnego bez konieczności udzielenia zgody rodziców/opiekunów prawnych.
Podczas rejestracji do panelu stosowana jest weryfikacja dwustopniowa, tzw. double-opt-in, tzn. na podany w formularzu rejestracyjnym adres email wysyłana jest wiadomość z linkiem autoryzacyjnym. Dodatkowo, do nowo zarejestrowanych użytkowników wykonywany jest tzw. telefon powitalny,
w trakcie którego następuje m. in. weryfikacja, czy dany uczestnik faktycznie jest realną osobą, która
w pełni świadomie zapisała się do panelu.
Ważnym etapem weryfikacji jest również etap wypłaty pieniędzy po uzbieraniu odpowiedniego salda punktowego. Aby otrzymać przelew zgromadzonych środków na konto bankowe użytkownicy zobowiązani są do podania kompletnych i prawdziwych danych, używanych następnie do rozliczeń
z Urzędem Skarbowym.

Metody doboru próby, procedura zapraszania Panelistów do konkretnych badań oraz sposoby zapewnienia przejrzystości podczas ich kwalifikacji (jakie informacje Panelista dostaje w zaproszeniu, jaką informację otrzymuje w przypadku niezakwalifikowania się itp.)

Próby dobierane są w sposób losowy, na podstawie poszukiwanych cech społeczno-demograficznych do danego badania. Oprogramowanie używane do realizacji badań losuje osoby spełniające dane kryteria spośród wszystkich uczestników panelu o poszukiwanych cechach, na podstawie danych profilowych podawanych przez użytkowników z uwzględnieniem karencji nałożonej przez system.
W przypadku realizacji prób celowych, w kwestionariuszu stosowany jest tzw. screener, czyli zestaw pytań służący do sprawdzenia czy dany panelista spełnia poszukiwane kryteria (np. konsumpcja określonych dóbr czy usług). Sposób konstrukcji screenera, w tym użycie pytań wielokrotnego wyboru, uniemożliwia respondentowi poznanie poszukiwanego kryterium rekrutacyjnego.
Zaproszenia do badań wysyłane są drogą mailową, przez powiadomienia w aplikacji mobilnej, jak również dostępne są w portalu panelisty/aplikacji po zalogowaniu na profil panelisty.
W treści zaproszenia znajduje się informacja o szacowanym czasie długości wywiadu oraz przewidzianym wynagrodzeniu za udział w pełnym badaniu oraz w przypadku niezakwalifikowania się do badania. Na końcu badania respondent otrzymuje informację o statusie oraz przyznanym wynagrodzeniu oraz terminie naliczenia gratyfikacji punktowej na konto panelisty (do 7 dni).

Zakres dostępnych informacji profilujących uczestników panelu, zasady wykorzystywania do profilowania informacji uzyskanych w poprzednich badaniach lub ze źródeł zewnętrznych

Uczestnik panelu podaje zestaw podstawowych danych demograficznych takich jak płeć, rok urodzenia, kod pocztowy, wykształcenie przy rejestracji do panelu. Po zakończeniu procesu rejestracji i aktywacji konta za pomocą linku autoryzacyjnego panelista może uzupełnić pozostałe dane demograficzne po zalogowaniu się do swojego profilu w portalu panelisty lub w aplikacji mobilnej. Są to m. in. informacje o sytuacji zawodowej, stanie cywilnym, dochodach, posiadaniu dzieci, zainteresowaniach, konsumowanych dobrach/usługach. Dane te mogą być używane do usprawnienia realizacji prób celowych (tzw. pretargetowanie). Dane podawane przez panelistów w ankietach mogą służyć do aktualizacji danych profilowych. Informacje ze źródeł zewnętrznych nie są używane do profilowania panelistów.

Przechowywanie danych uzyskanych podczas wcześniejszych badań np. dotyczących zachowań, przekonań lub preferencji konsumenckich danego Panelisty, możliwości ich wykorzystywania w kolejnych badaniach

Odpowiedzi udzielone przez panelistów w badaniach przechowywane są w postaci zanonimizowanych baz danych za serwerze spełniającym wymogi bezpieczeństwa danych. Osoby pracujące z danymi z badań nie mają dostępu do danych osobowych panelistów, rekordy w bazach wynikowych oznaczone są za pomocą identyfikatorów alfanumerycznych (pseudonimizacja).
Informacje zebrane w danym badaniu, np. o używanych produktach/usługach czy cechy gospodarstwa domowego, mogą być używane przy doborze próby do innych badań (tzw. pretargetowanie), każdorazowo jednak stosowany jest screener w celu upewnienia się, czy dane są aktualne.

Kwalifikacja do badania: ograniczenia w tym zakresie, np. czasowe, tematyczne, demograficzne, dopuszczalną częstotliwość udziału w badaniu danej firmy

Karencje tematyczne lub czasowe ustalane są w zależności od danego projektu badawczego zgodnie z metodologią realizacji badań. W szczególności stosowane są karencje czasowe i/lub tematyczne (zazwyczaj 3 miesiące) w przypadku badań trackingowych. Decyzja o zastosowaniu karencji jest podejmowana każdorazowo w porozumieniu z Zamawiającym przed startem badania.

Monitorowanie kluczowych parametrów panelu, min. liczba aktywnych Panelistów, wskaźnik liczby osób, które zareagowały na zaproszenie do badania do liczby osób zaproszonych (response rate)

Do kluczowych parametrów ogólnych panelu podlegających stałemu monitorowaniu zaliczamy liczbę aktywnych panelistów oraz średni response rate dla panelu. Te parametry są obliczane przez system w czasie rzeczywistym. Ponadto, w cotygodniowych wewnętrznych zestawieniach, monitorowane są takie wskaźniki jak: liczba nowych rejestracji, liczba nowych pobrań aplikacji mobilnej, liczba wysłanych zaproszeń, ocena (rating) aplikacji mobilnej.
Ponadto, dokonujemy segmentacji panelistów ze względu na ich aktywność w panelu (częstotliwość oraz szybkość reakcji na wysyłane zaproszenia, aktywność w profilu panelisty). Każdy panelista ma przypisany jeden z kilku segmentów, aktualizacja segmentów odbywa się raz w tygodniu. Monitorowaniu podlegają również przepływy (migracje) uczestników między segmentami. Dane te służą m. in. do pogłębionej oceny bieżącej kondycji panelu oraz działań aktywizacyjnych czy komunikacyjnych w stosunku do uczestników panelu.
Na poziomie poszczególnych badań raportowane są m. in. takie wskaźniki jak: założona
i zrealizowana liczba wywiadów, incidence rate, założona i realna długość trwania wywiadu, liczba wywiadów odrzuconych w wyniku kontroli jakości bazy.

Sposoby weryfikacji danych Panelistów w dłuższych okresach (np. monitorowanie zmian w zakresie zmiennych socjoekonomicznych), zapewnienie spójności i powtarzalności struktury próby w przypadku badań trackingowych

Zmiany w zakresie zmiennych socjoekonomicznych oraz demograficznych są monitorowane
i weryfikowane za pomocą ankiet aktualizacyjnych systematycznie wysyłanych do panelistów. Przed niektórymi badaniami przeprowadzana jest tzw. szybka aktualizacja profilu, tzn. panelista ma za zadanie odpowiedzieć na kilka wylosowanych pytań profilowych. Udzielone odpowiedzi są automatycznie zapisywane w bazie panelistów. Struktura demograficzna panelu podlega bieżącemu przeglądowi i na tej podstawie podejmowane są działania służące możliwie jak najbliższemu odwzorowaniu struktury populacji w strukturze panelu (m. in. celowane rekrutacje osób z grup niedoreprezentowanych, czy też działania aktywizacyjne).
Prowadzimy również cykliczne centralne aktualizacje i weryfikacje danych metryczkowych korzystając z odpowiedzi udzielonych przez panelistów w badaniach. Dzięki temu możliwe jest dokładniejsze profilowanie wysyłek zaproszeń do respondentów i zapewnienie spójności struktur prób badawczych.
W przypadku badań trackingowych, w celu zachowania spójności struktury pomiędzy pomiarami, każdorazowo podczas wysyłek zaproszeń nakładane są analogiczne kwoty na kluczowe zmienne socjo-demograficzne, zgodnie z wymaganiami danego projektu.

Monitorowanie i wdrażanie zmian na podstawie ocen satysfakcji i jakości usługi

Prowadzimy regularne badanie satysfakcji i oczekiwań panelistów (min. 1 badanie w roku). Dzięki opiniom zebranym od panelistów identyfikujemy obszary wymagające poprawy jak również potencjalne kierunki rozwoju i udoskonalenia panelu. Dodatkowo, w każdym kwartale roku, prowadzimy badanie diagnostyczne użytkowników aplikacji mobilnej ePanel.pl. Służy ono identyfikacji błędów oraz monitorowaniu poziomu satysfakcji z aplikacji / możliwych kierunków usprawnień.
Do dyspozycji panelistów pozostaje formularz kontaktowy online, z którego mogą oni korzystać
w przypadku pojawienia się pytań lub problemów dowolnego rodzaju.
Oprócz tego agencja prowadzi cykliczne badania satysfakcji klientów zlecających badania, w którym znajduje się m. in. moduł poświęcony jakości panelu w opinii klientów.

Zasady i minimalne kryteria umożliwiające współpracę z panelami zewnętrznymi

Współpracujemy tylko i wyłącznie z panelami, które posiadają ważny certyfikat PKJPA dla badań CAWI lub tożsame / analogiczne certyfikaty (dot. zwłaszcza podmiotów zagranicznych) lub posiadają wdrożone polityki jakości tożsame z PKJPA oraz przestrzegają przepisów prawa wynikających z RODO/GDPR.

Identyfikacja wymagań technicznych koniecznych do realizacji założeń opisanych w Polityce Jakości oraz środki techniczne i organizacyjne służące ich spełnieniu, w tym zapewniających ochronę danych osobowych Panelistów

ePanel.pl gwarantuje spełnienie niezbędnych, systematyczne i cykliczne spełnianie wymagań technicznych, które są kluczowe dla optymalnego działania panelu badawczego, wyników uzyskiwanych z badań na nim prowadzonych oraz realizowania ich zgodnie z ustaleniami zawartymi w Polityce Jakości. Zapewnienie tego odbywa się przez cykliczne przeprowadzanie testów, systematyczny monitoring oraz weryfikację aspektów technicznych, które są adekwatne do potencjalnych ryzyk oraz do technologii dostępnej i popularnej na rynku. Działania te umożliwiają wykazanie skuteczności zastosowanych środków.
W celu formalizacji tych działań ARC Rynek i Opinia wdrożył Politykę Ochrony Danych Osobowych wraz ze wszystkimi dokumentami pomocniczymi. Ponadto powołał Inspektora Ochrony Danych. Dodatkowo mamy wdrożony standard PKJBI (Program Kontroli Jakości Bezpieczeństwa Informacji).

Podsumowując ePanel.pl zapewnia ochronę danych osobowych, w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa.

Zaloguj się do ePanel

Zaloguj się do MS Panel