Tanie zabawki – w hipermarkecie lub Internecie

 Hipermarkety, Internet, sklepy Smyk oraz dyskonty – to miejsca, gdzie Polacy najczęściej kupują zabawki. Głównymi kryteriami wyboru jest cena i jakość produktu. Informacji na temat zabawek rodzice poszukują najczęściej u rodziny i znajomych. Co trzecia zabawka kupowana jest na prezent, co dziesiąta zaś – pod wpływem impulsu, na prośbę dziecka przy okazji innych zakupów. Najczęściej wymienianą spontanicznie marką zabawek jest Lego – wynika z badania przeprowadzonego na epanel.pl.

 

Zaletą hipermarketów, supermarketów, dyskontów i Internetu jako miejsca kupowania zabawek jest przede wszystkim cena. Z kolei Smyk ceniony jest głównie za duży wybór zabawek. Zabawki najczęściej kupowane są na prezent, jednak co piąty rodzic przyznaje, że kupuje dziecku również zabawki bez powodu. Co czwarta kupowana zabawka ma za zadanie wspierać rozwój dziecka.

Puzzle, klocki oraz lalki z akcesoriami to zabawki najczęściej kupowane zarówno dla starszych jak i młodszych dziewczynek. Z kolei młodszym chłopcom najczęściej kupuje się samochody i kolejki, a starszym klocki. Średnia kwota wydawana jednorazowo na zabawkę to 87 zł.

Cena i jakość zabawki są tak samo ważne i są najistotniejszymi kryteriami wyboru. Marka produktu jest na czwartej pozycji wśród najistotniejszych kryteriów.

 

Głównym źródłem informacji na temat zabawek jest opinia znajomych i rodziny (38%), a także informacje pochodzące ze sklepu lub z reklamy (31%). 30% osób korzysta też z opinii przeczytanych w Internecie

 

Informacja o badaniu

Badanie przeprowadzono metodą CAWI na epanel.pl. Respondenci w badaniu to rodzice dzieci w wieku 3-10 lat. Część ankiety była wypełniana wspólnie z dziećmi. Łączna próba badana wyniosła 503 osoby. Realizacja badania: październik 2017

 

 

Zaloguj się do ePanel

Zaloguj się do MS Panel